Μολυσματική τέρμινθος

Η παιδική μολυσματική τέρμινθος είναι μια καλοήθης ιογενής λοίμωξη η οποία προσβάλλει παιδιά σχολικής και προσχολικής ηλικίας 1 έως 10 ετών. Η θεραπευτική αντιμετώπιση δεν κρίνεται πάντα αναγκαία καθώς τις περισσότερες φορές υποχωρεί μόνη της.

Ποια συμπτώματα παρουσιάζει η Μολυσματική τέρμινθος;

Η μολυσματική τέρμινθος εμφανίζεται στο παιδικό δέρμα αρχικά με μικρά σπυράκιαστο χρώμα του δέρματος τα οποία εξελίσσονται σε σκληρά ογκίδιαμεγέθους έως και 10 χιλιοστών που περιέχουν ένα παχύρρευστο υλικό σαν πύον.

Τα συμπτώματα εμφανίζονται σε οποιοδήποτε σημείο του σώματος. Γίνονται εντονότερα σε όσα παιδιά πάσχουν από ατοπική δερματίτιδα (έκζεμα) ή ξηροδερμία.

Τα σπυράκια μπορεί να προκαλέσουν αίσθημα κνησμού(φαγούρα) με αποτέλεσμα να υπάρχει ο κίνδυνος να μολυνθούν και να παρουσιάσουν φλεγμονή.

Πώς μεταδίδεται η Μολυσματική τέρμινθος;

Η μολυσματική τέρμινθος εμφανίζεται συχνότερα στα παιδιά που αθλούνται σε γυμναστήρια και κολυμβητήρια, καθώς η υγρασία και η θερμότητα είναι συνθήκες που ευνοούν την ανάπτυξη του ιού.

Επιπλέον, η μολυσματική τέρμινθος μεταδίδεται με:

• Τη δερματική επαφή
  • Το βρώμικο νερό και την άμμο.
  • Την κοινή χρήση αντικειμένων όπως πετσέτες, σεντόνια κ.λπ.

Στους ενήλικες η μολυσματική τέρμινθος συνήθως εμφανίζεται στην περινεϊκή περιοχή και μεταδίδεται με τη σεξουαλική επαφή.

Ποια είναι η θεραπευτική αντιμετώπιση για τη Μολυσματική τέρμινθο;

Η μολυσματική τέρμινθος είναι μια αυτοπεριοριζόμενη δερματοπάθεια δηλαδή υποχωρεί μόνη της σε διάστημα 6-9 μηνών έως 2 ετών. Όμως το γεγονός ότι είναι μολυσματική εντείνει την άμεση θεραπευτική αντιμετώπισή της.

Οι ιατρικοί τρόποι αντιμετώπισης που εφαρμόζονται είναι οι εξής:

• Κρυοθεραπεία.
  • Θεραπεία με Laser.
  • Μηχανική απόξεση.
  • Τοπική θεραπεία με αλοιφές.